Thursday 29 December 2011

SET J-PREGNANCY SET

1.Selalunya doktor akan bagi vitamin Obimin atau kata lain multivitamin. Secara peribadi pada pendapat saya ia lebih mengandungi pewarna..., cuba genggam di dalam tapak tangan sebiji obimin, kita akan dapati ianya menjadi melekit di tapak tangan kita dan warnanya akan turun di dalam tapak tangan kita. Multivitamin Shaklee (Vita-Lea) mengandungi 12 vitamin dan 7 galian dan ianya lengkap dengan iron formula. Iron sangat penting bagi ibu yang mengandung dan menyusukan anaknya.Kekurangan iron boleh membuatkan si ibu lemah, mudah nak pitam atau pengsan , hb rendah dan sentiasa kelihatan pucat lesu.

2. B complex ... Shaklee mempunyai B complex yang lengkap dengan 8 B iaitu keperluan tubuh yang sempurna ke atas vitamin B. B complex Shaklee mengandungi Folic acid, Biotin yang sangat penting untuk pembentukan darah dan kestabilan hormon. Vitamin B dikatakan sangat penting untuk pembentukkan tulang tengkorak anak di dalam kandungan.

3. Vitamin C Shaklee sangat unik. Ianya tidak mempunyai pewarna malah pengawet tambahan. Sebiji vitamin C Shaklee bersamaan dengan 7 setengah biji oren dan memenuhi keperluan vit C minima tubuh kita iaitu 500mg. Ianya adalah sustained release dan akan digunakan secara beransur2 mengikut keperluan oleh badan kita.

4. Kalsium Shaklee atau nama lainnya Ostematrix Shaklee sangat perlu bagi mereka yang sering mengalami sakit tulang belakang, kaki cramp, sendi2 yang bisa. Ianya juga penting agar keperluan tubuh badan si ibu dipenuhi dan tidak lupa juga bagi bayi yang dalam kandungan, kalsium sangat penting untuk pembentukan tulang bayi yang kuat. Kalsium Shaklee tidak hanya diperbuat dari kalsium Karbonat semata2 yang boleh membuatkan seseorang sembelit dengan teruk tetapi Kalsium Shaklee dihasilkan oleh campuran kalsium karbonat dan kalsium sitrat 

Selain dari vitamin ini, bagi ibu yang berkemampuan bolehlah menambah pengambilan minyak ikan seperti Omega untuk meningkat sistem imun baby dan DHA otak bayi dan juga ESP (Soy Protein-Protein diperlukan untuk membina sel. Dari sel akan terbentuk organ. Dari organ akan terhasilnya sistem. Betapa pentingnya protien untuk pembentukan janin kepada bayi) 

Sebab tu sepanjang mengandung, saya simpan je pil2 yang doktor berikan..hehe..…bukan anti pada doktor tapi terserah pada setiap indvidvidu…. Hanya kita yang berhak menilai dan memilih yang terbaik…. Seperti yang saya tulis sebelum ini “raya setiap tahun ada..setiap tahun kita jumpe,boleh beli yang best2 untuk si kecik.....tp breastfeeding dan pregnancy ni bukannya setiap tahun terbuka peluang untuk kita memberi yang terbaik untuk si kecil..dimana kesannya bukannya sekelip mata..”..(Ya Allah..moga saya diberi peluang dan rezeki untuk mengandung lagi)... Credit to Cery!





Set J1 (Trimester 1)


30 tabs VitaLea ,
30 tabs B complex, 
 30 tabs vitamin C


1 bottle Ostematrix







Set J2 (Trimester 2&3)
30 tabs VitaLea ,
30 tabs B complex, 
30 tabs vitamin C, 
1 bottle Ostematrix 
& 30 caps Omega Guard



Hubungi saya untuk maklumat lanjut @ SMS ke 012 6926782 @ email ke ummusoffiya@gmail.com untuk konsultansi percuma
credit

No comments:

Post a Comment