Friday 9 December 2011

Kejayaan menyusu mereka satu kepuasan


Memberikan susuibu bukan hanya kepentingan khasiat susuibu itu semata-mata tetapi 'hubungan' ibu dan anak yang terjalin sangat erat. Sebabkan saya menyusukan anak2 saya lebih dua tahun setiap seorang mereka sangat rapat dengan saya. Aisha sekarang umur 5 tahun,saya menyusukan Aisha hingga umur 2 tahun 3 bulan..masa tu dah mengandung anak ke dua 3 bulan. Anak-anak memang rapat dengan saya, kalau bershopping, pantang saya jauh sikit...mula kedengaran budak kecil menjerit, ibu oh ibu. Takut ibu hilang. Buka mata dari tidur, mana ibu?

Bagi anda yang bakal melahirkan anak, cubalah gali sebanyak mungkin ilmu penyusuan....sungguh nikmat apabila menjayakan penyusuan susuibu. Satu kepuasan pada kita sebagai ibu memberikan yang terbaik kepada anak-anak kita. Hasilnya kita lihat bila mereka besar ...mudah2an lahirlah hati yang tawaduk pada ALLAH terutama apabila kita rajin berzikir semasa menyusukan mereka, insyaALLAH.

Anak adalah anugerah terindah!


Alisha selepas 4 jam dilahirkan.. Masa ni kali kedua aku menyusukan dia..



Alisha umur 6 bulan..pipi tembam.. Ada yang tanya dah bagi makan ke semangat mcm
ni…sebenarnya Alisha menyusu badan sepenuhnya,sampai umur 6 bulan memang tak bagi makan apa2 lagi. Puas hati dapat menyusukan anak-anak J




Alisha umur 2 tahun…hingga ke hari ini Alisha masih lagi menyusu badan..umur dah 2 tahun setengah..rezeki Alisha susu badan masih ada lagi J
Alisha melalui pembesaran "over shoot" masa umur 6 bulan per tama. Alisha tak dikira obessiti memandangkan Alisha minum susuibu sahaja. Selepas umur Alisha lebih 6 bulan, berat badan menjadi paras normal disebabkan mereka dah mula aktif. Alhamdulillah tak melalui masalah berat anak kurang atau rendah dari paras sepatutnya kerana mereka telah membesar dengan baik sejak peringkat 6 bulan terawal.
Pada pendapat saya secara peribadi, pengambilan vitamin sangat membantu dalam penyususan bayi. Kesannya sangat hebat apabila susuibu yang mengalir untuk mereka turut mengandungi vitamin yang ibu makan. Bagi yang pernah datang rumah tengok album Alisha pasti terkejut melihat Alisha seawal 6 bulan yang pertama. Memang satu kenangan paling manis menyusukan anak dengan susuibu. Alhamdulillah.

Maka, jika anda akan melahirkan bayi anda tidak lama lagi....apakata cuba makan vitamin Shaklee dan dapatkan konsultasi yang lengkap cara pengambilan vitamin demi pembesaran si comel anda.

untuk pesanan sila email ke ummusoffiya@gmail.com atau sms 0126926782

No comments:

Post a Comment