Wednesday 21 December 2011

Jika Anda Ibu yang Menyusukan Anak

Jika anda ibu yang menyusukan anak...pastikan personaliti anda masih terjaga, kelihatan anggun di mata suami, mampu menjalankan tanggungjawab dan memberi keutamaan pada encik suami, bertenaga, cergas dan mempunyai bentuk badan yang baik.

Ramai ibu yang menyusukan anak, hanya mementingkan kisah perjalanan penyusuan susuibu tanpa menitikberatkan tanggungjawab sebagai seorang isteri. Banyak yang mengadu masalah kedinginan namun tidak usaha untuk menyelesaikannya...banyak yang merungut berat badan naik tanpa usaha yang konsisten mengawalnya...banyak yang ada masalah kulit kusam tanpa usaha mengatasinya.

Jika anda ibu yang menyusu dan mendapati

  • ada masalah kedinginan
  • ada masalah berat badan naik mendadak atau turun mendadak
  • kulit wajah yang kusam
  • sering keletihan sehingga tiada mood melayan suami
  • sering moody 
  • sering rasa tertekan
  • personaliti diri tidak terurus

Usahakan sesuatu...jangan pandang remeh. Never take for granted dalam hal rumahtangga. Sebagai isteri perlu jaga 4 perkara :

  1. mata
  2. hidung
  3. telinga
  4. hati
Perlu cantik dan bentuk badan yang menarik untuk tatapan mata suami. Perlu wangi dan terurus untuk memberi bauan kepada suami. Perlu berkata-kata yang baik-baik untuk pendengan si suami . Menjaga hati suami dengan keperluan sebagai pasangan, cukup makannya dan nyenyak tidurnya.

Hanya kita sahaja yang tahu kekuatan dan kelemahan diri kita. Maka kita harus usahakan sesuatu demi menjaga keharmonian yang sedia ada. Sama-sama kita berusaha menjadi supermak dan superwife. Jika rasa ada masalah kedinginan, mood yang tak tentu, ,masalah berat badan, kulit wajah yang kusam maka amalkan vitamin yang membantu atasinya.

Ada orang hebat dalam penyusuan, namun keadaan diri tak terusus dan suami diketepikan...hakikatnya hanya berjaya menjadi Supermak sahaja. Perlu seimbang supaya mampu menjadi Superwife.
Boleh email kepada saya di ummusoffiya@gmail.com atau sms kan kepada saya 0126926782 untuk konsultasi percuma apabila membuat belian dari blog ini.

No comments:

Post a Comment