Monday 13 February 2012

Omega Guard? Omega 3 Fatty Asid

 

Biasa dengar perkataan omega? Kalau tidak pernah, rasanya pernah dengar tak minyak ikan? Itulah dia omega. Kenapa penting sangat omega ni? Antara fungsi omega fatty asid adalah untuk:






















1. Meredakan kesakitan dan keradangan.Contoh paling senang bagi yang mengalami sakit gout, kaki yang membengkak tu mengalami keradangan, bengkak merah dan nampak pun sakit kan. Sebab itu pengambilan omega dikatakan mampu mengurangkan keradangan dan kesakitan akibat gout ini.

2. Ibu menyusu dan mengandung amat perlukan omega. Kenapa? Sebab ianya mempengaruhi kepintaran bayi. Ibu-ibu, apa lagi. Mesti inginkan anak yang pintar bukan?Bukan itu sahaja ianya memperbaiki memory yang sudah semakin merosot lebih-lebih lagi orang kata jika sudah melahirkan anak. Setiap kali melahirkan akan putus beberapa urat. Wallahua'lam..

3. Bagus untuk kesihatan kardiovaskular. Sesiapa yang ada petanda sakit jantung cepat ambil omega untuk menyelamatkan diri anda!Dengan itu anda selamat dari serangan jantung dan juga strok. Bagaimana ia bertindak? Ia menghalang 'clot' dari tersumbat. Jika tersumbat pada otak akan sebabkan stroke, jika tersumbat pada arteri, akan sebabkan serangan jantung.

4. Mengurangkan period pain dan sakit menstrual serta seangkatan dengannya.

credit

Hubungi saya dengan sms 012 6926782 atau email ummusoffiya@gmail.com untuk maklumat lanjut.

No comments:

Post a Comment